Landingpages

Målrettet kilde til handling

Landingpages er en annoncerings målrettet salgskanal.

Landingpages er betegnelsen for en helt nøje udvalgte sider på et website (eller udenfor websitet) der skal kanalisere salg/budskaber/optins igennem på den trafik der bliver genereret fra markedsføringen.

Det er et af de mest effektive værktøjer til at skabe højere konverteringsrate, mere målrettet markedsføring, lavere markedsføringsomkostninger og slutteligt en bedre bundlinje bundlinje

 

Hvordan virker landingpages ?

Lad os tage et tænkt eksempel:

Mads sælger e-bøger og har et mindre website uden nogle specifikke landingpages.

På Mads’s website har han taget udgangspunkt i det man normalt ser på nettet.

Han har:

    • En forside
    • En “Hvilke bøger jeg har skrevet” side
    • En “om mig” side
    • En kontakt side

Mads har besluttet sig for at  lave effektiv online markedsføring for at få mere trafik på sit website, så han har opsat en Google AdWords kampagne og sender trafikken ind på sin forside.

Nu er problemet bare at fra forsiden, skal de besøgende nu til at navigere igennem Mads’s website for at prøve at finde ud af  hvem han er, om de tør købe hos ham, om de nu også får den værdi for pengene som de håber på. Det er en proces der undervejs får rigtigt mange til at falde fra og gå væk fra sitet igen.


Forløbet kunne se således ud:
Mads kigger ved månedens udløb på sin AdWords konto og kan konstatere at han har fået 2.000 besøgende via kliks til en klikpris på 10kr pr klik.
Ud af de 2.000 besøgende endte 1.000 ved kassen og 100 endte med at købe bogen. (konvertering på 1%)
Samlet markedsførings omkostning: 20.000 kr
Til gengæld har han solgt 100 bøger a 600 kr pr styk. = 60.000 kr i omsætning.
Fratrukket omkostningerne fra markedsføringen er resultatet = 40.000

Lad os så forestille os at vi laver salgs specifikke landingpages til websitet, som de besøgende fra AdWords Kampagnen bliver sluset ind på.
Vi fokuserer intensivt på at skabe synergi mellem budskabet i Google AdWords reklamen, og det tekstindhold og det indtryk vi skaber på landingpagen, så kunden får alle de relevante informationer med det samme, samt muligheden for at foretage et køb allerede her, direkte på siden.
Der sørges altså for at den pågældende landing page har et professionelt webdesign og budskab der appelerer mere til kunden, og samtidig giver vi mulighed og kald til handling med det samme.


Så vi har et forløb der ser således ud i stedet:
Nu har vi pludselig 1.600 personer der går til kassen
160 personer der købte bogen.
En omsætning på 96.000
Fratrukket de 20.000 i omkostning = 76.000
Dvs vi har forøget resultatet med hele 36.000 kr, med fuldstændig den samme trafik og den samme markedsførings udgift.
vi har bare fået mere ud af investeringen.


Så kig på din forretning, og kig på din markedsføring, og overvej om du har et produkt og en situation hvor du med fordel kunne lave en bedre målretning på din markedsføring ved at få lavet landingpages, så du kan få en endnu bedre bundlinje.
Hvis du er i tvivl, så er du velkommen til at ringe eller skrive til os, så kan vi tage en snak om mulighederne for netop din virksomhed og brugen af landingpages.