Flash Bannere

Online Markedsføring

Flash bannere er en effektiv metode til at opnå langt større synlighed og blikfang.

Særligt når der skal kæmpes mod banner blindhed i online annoncer.

Et godt Flash design handler i høj grad om at få optimeret billeder og grafik korrekt i forhold til det pågældende netværk de skal udgives på.

Den typiske størrelse der accepteres hos de største netværk er ca 70kb, og ved nogle helt ned til 40kb, så det er vigtigt at der er en klar formidling af hvor flashbanneret skal benyttes, inden opgaven påbegyndes, så disse faktorer kan tages med i betragtningen når art direction af budskabet skal laves.

Flash bannere er en langt mere effektiv metode til at opnå flere klik på jeres bannere, end traditionelle statiske bannere. Det skyldes i høj grad at der er mulighed for at lave lækre overgange og benytte langt flere effekter end der kan opnåes når en designer fx laver GIF bannere.

Animerede bannere har op mod 30% flere kliks end statiske bannere.

Hvad betyder 30% mere traffik for dig ?


Fremtiden for Flash bannere

Fremtiden for Flash er dog ved at være definitivt mørk, da Adobe nu har accepteret at HTML5 er et overlegent format og de derfor stopper udviklingen af Flash, og fokuserer på en overgang til HTML5.

Af samme årsag frarådes det stærkt at overveje et Flash website.

Det har længe været i vente da både Apple, har nægtet at integrere mulighed for Flashafvikling på deres iphones og iPads, og nu også Windows 8.

I praksis betyder det at Flash bliver frosset ude

Hvem ved, måske byder fremtiden på HTML5 Bannere, men indtil da, så er Flash bannere, stadig det førende format, når vi taler online markedsføring, men vi holder naturligvis øje med udviklingen, så du som altid får de absolut bedste muligheder for din markedsføring.

EDIT: Fremtiden er nu. Vi er allerede gået igang med HTML5 bannere

Vi laver dog naturligvis stadig Flashbannere da der stadig kan være en klar fordel i disse, og det langt fra endnu ikke er alle netværk og publishers der er gearet  til det nye format