Disse reklameartikler er med til at skabe synlighed

den

For at skabe synlighed omkring sit brand kan man gøre flere ting. Marketingkampagner, kampagner på sociale medier, flyers der fortæller noget om, hvem virksomheden er og så videre. Der er mange ting, der virker, og ofte forsøger mange virksomheder med at gøre flere af delene på samme tid for at skabe ekstra meget opmærksomhed. Men ofte handler det faktisk bare om at finde den rigtige måde at reklamere for sit brand og sin virksomhed på. Og ofte kan det faktisk være reklameartikler.

Synlighed og glæde

Reklameartikler så som vandflasker med logo eller nøgleringe eller sågar bare en kuglepen er med ti at skabe en synlighed ude blandt både kunder og potentielle kunder. Og samtidig skaber det også en lille glæde hos de mennesker, fordi de får noget gratis. Ganske vist står der et firmas logo på, men det betyder ikke rigtig noget. For typisk står man som forbruger så bare med følelsen af, at det er en sød virksomhed, der deler ting ud.

Der skal altså ikke meget til at for at skabe den synlighed, som du gerne vil have som virksomhed. Selv nøgleringe med logo, som jo ofte ikke er så store, kan skabe glæde samt kan give jer en bestemt opmærksomhed. For en nøglering er én af de ting, som folk bare bruger i det daglige, og derfor vil de se jeres logo hver eneste dag.

Produkter der virker

Der findes forskellige typer af reklameartikler, som bare virker, og som du som virksomhed, der første gang skal ud og handle sampling-gaver til dine potentielle kunder kan kigge på.

Bare for at nævne nogle af de reklameartikler, der er derude, kunne det for eksempel være:

  • Nøgleringe med logo
  • Vandflasker med logo
  • Reklamekuglepenne
  • Paraplyer
  • USB-stik
  • Lightere

Fælles for de artikler er, at det er noget af det, som vi danskere bruger i hverdagen. Så vil du gerne have, at folk ser dit logo hver dag og tænker på dig, så er det én af de reklameartikler, du skal vælge.

Tag for eksempel reklamekuglepennen. Der er ingen, der køber kuglepenne længere, fordi man får dem af virksomheder, der vil reklamere. Men det betyder også, at når vi tager en kuglepen for at skrive en indkøbsseddel eller et fødselsdagskort, så får vi lige en omgang reklame med oven i købet. Måske tænker vi ikke over det lige dér, men når vi har kigget på logoet tilpas mange gange, og vi så står og skal bruge den form for service, som din virksomhed leverer, gæt hvem vi så kontakter?

Hvis du vil være ekstra sikker på, at dine potentielle kunder husker dig, så gør noget anderledes med reklameartiklen. Det kan bare være en nøglering i skrigorange eller en reklamekuglepen med en sjov punchline på. Bare så man husker virksomheden. Selvfølgelig skal det også passe til virksomheden, men her gør det ikke noget, at I lader jeres marketingsafdeling få frit kreativt spil. Ofte virker det faktisk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *